”Idéburna skolors riksförbund delar utredningens ambition att alla barn ska erbjudas tidiga insatser och stöd för att inte komma efter när det gäller de grundläggande färdigheterna läsa och skriva samt grundläggande matematisk förståelse. Tidiga insatser kan förhindra att svårigheter förvärras då misslyckanden ofta ger negativa spiraler. Förmågan att ta till sig skriftlig information och en god språklig kompetens är också centralt för all fortsatt kunskapsutveckling.”
Senaste inlägg
ISR om DNP
ISR om tilläggsbelopp
ISR om förstärkt fritis – SOU 2022:61
ISR om nya SKOLfs för uppgiftsinsamling från skolväsendet
Vårda friskolereformen – ISR i Expressen
ISR om färre tillståndsansökningar
ISR om Nationell digitaliseringsstrategi
Föreläsning om skolsekretess
ISR om kunskapsunderlaget Statens ansvar för skolan (SOU 2022:53)
ISR i debatt: Tio förslag där Sverige borde underlätta för idéburna skolor
ISR mötte Lotta Edholm
ISR och Räddningsmissionen mötte Göteborgs skolkommunalråd
ISR mötte KD och M
ISR om ämnesbetyg
ISR om förändringar av undervisningstiden i grundskolan