Det finns en risk att de nya läro- och kursplanerna är dysfunktionella och att de inte leder till verklig kunskap, skriver Ingrid Carlgren i Skola och samhälle torsdagen den 12 november. Läs hela artikeln här.
Senaste inlägg
ISR avstyrker nya regler för SKA
Avhandling om Idéburna skolor i Sverige
ISR avstyrker AI som enskilt ämne
Organisera register så idéburna syns!
En nationell skolpengsnorm – ny utredning
Forska på Idéburna! ISRs inspel till forskningspropositionen 2024
Samhället mot skolattacker SOU 2023:28
ISR avstyrker förslag från Skolinformationsutredningen
Det svänger snabbt kring digitaliseringen
Ett generalfel att klumpa ihop vinstutdelande skolföretag med idéburna skolor, Edholm
Tilläggsdirektiv till Utredningen om vinst i skolan – ISRs kommentar
Folkuniversitets gymnasieskolor i ISR
Unikt avtal om praktiknära forskning i samverkan för skolan
Debatt – 10 förslag inför direktiv till friskoleutredning
Almedalen – en samhällsbyggande skola för bildning och demokrati