Det finns en risk att de nya läro- och kursplanerna är dysfunktionella och att de inte leder till verklig kunskap, skriver Ingrid Carlgren i Skola och samhälle torsdagen den 12 november. Läs hela artikeln här.
Senaste inlägg
ISR om regeringens lagrådsremiss – Skolor mot brott
ISR om Ämneskunskaper och lärarskicklighet – en reformerad lärarutbildning (SOU 2024:81)
Betalar er organisation skatt på resultatet?
Tilläggsbelopp- Hur gör man?
ISR om professionsprogrammet en gång till
Communityskolan Gårdsten hotas av nedläggning
Medlemshearing – möt Moderaternas utbildningspolitiska talesperson Josefin Malmqvist digitalt!
Digitalt seminarium om ett likvärdigt betygssystem
Nej till insynsprincip. Hellre offentlighetsprincip med lättnader för små skolor.
ISR om en ¨En modern krisreglering av verksamheter på skolområdet”
ISR om en översyn av 23 kap. brottsbalken SOU 2024:55
ISR i Altinget – Merarbete för införandet av offentlighetsprincipen måste kompenseras
ISRs kräver fler lättnader och åtgärder för små skolor vid införande av offentlighetsprincipen
Möt Centerns skolpolitiska talesperson Niels Paarup Petersen digitalt!
ISR om SOU 2024:39 – Skärpta regler om ungdomsövervakning……