Idéburna skolors riksförbund arrangerar inga egna seminarier under Almedalsvecken men vill rekommendera följande seminarier av vår samarbetspartner KFO, vår medlemsorganisation Stadsmissionens skolstiftelse och tankesmedjan Trialog.

29/6: Ledarskap i ideella organisationer kontra företag – vad kan vi lära av varandra?

Ledare från ideella organisationer och näringslivet berättar personligt om sitt ledarskap, hur de motiverar sig själv och andra. Vi får höra om utmaningar och motgångar de har mött i sitt ledarskap. En forskare delar med sig av sitt perspektiv på ledarskap. Mer info här.

Diskussionen äger rum måndagen den 29 juni kl. 10:30 – 11:30 i Odd Fellow, Nunnegränd 4.

1/7: Påverkar skolans ägandeform pedagogiken och grundvärderingarna?

Paneldiskussion som arrangeras av vår medlem Stadsmissionens skolstiftelse och äger rum i S:t Lars kyrkoruin onsdagen den 1 juli  klockan 13.30 – 14.30. Deltagande är bl.a. Marika Markovits, Karin Edmark, Helene Öberg, Mikaela Valtersson och Marcus Strömberg. Läs mer om anmälan och detaljerad information (vår ordförande Håkan Wiclander utgår dock från programmet).

1/7: Kreativ mångfald inom skola vård och omsorg

Diskussion  med bl.a. Idéburna skolors riksförbunds vice ordförande Lars Brandström onsdagen den 1 juli i samarbete med Ekobanken och andra pedagogiska och sociala alternativ. Mer info hittar du på tankesmedjan Trialogs hemsida.

Foto av Alexandru Baboş Albabos. Publicerad under CC BY 3.0-licens, via Wikimedia Commons.