Med en instagramstafett presenterar en ny idéburen skola varje vecka – sök på idéburens skola på Instagram! Dessutom kommer inom kort artikel i Dagens Nyheter om försämrade förutsättningar för idéburna. Sedan lång tid är förbundet känt och respekterat hos både politik och myndigheter. Politiker lyssnar och steg för steg uppmärksammas skillnader mellan olika sorters friskolor. Men barn, unga och föräldrar (väljare) vet mindre om att vi finns. Samtidigt vet vi från opinionsundersökningar att svenska folket är för valfrihet men mot vinstutdelning i skolan. Under 2023 kommer ISR systematiskt arbeta med kännedomskommunikation för att öka allmän kunskap om idéburna skolor. Mer information, synpunkter eller förslag – kontakta Ingemar Olsson eller Håkan Wiclander här »