Sverker Sörlin och ledamöter från riksdagens utbildningsutskott samtalar på ett webbseminarum om idéburna friskolor fredagen den 12 mars.
Vad kan och vill riksdagspartierna göra för att stötta olika skolformer och pedagogiska inriktningar, skapa mångfald i skolsystemet, och främja skolor som använder skolans resurser till elever och lärartäthet i stället för vinstutdelning?

Inledning av Sverker Sörlin, som är debattör och idéhistoriker, på temat Den idéburna vägen.

Medverkande är också Håkan Wiclander, ordförande i ISR, och riksdagsledamöterna Gunilla Svantorp (S), Maria Nilsson (L), Fredrik Christensson (C) och Annika Hirvonen (MP).

En debattartikel av Sverker Sörling och Åsa Fahlén, Lärarnas riksförbund, om idéburna skolor hämtad från DN-debatt finns på pdf här, ”Sänk trösklarna för idéburna aktörer att driva skolor”.

Webbseminariet sänds via Zoom, länk här
Fredagen 12 mars, kl. 10.00-12.00

Sverker Sörlin