För att öka tillgängligheten genomförs årsmötet digitalt, men med möjlighet att delta fysiskt på plats i Stockholm för den som kan och vill. Arrangemanget är även förkortat i förhållande till tidigare årsmöten, då vi tror att det också underlättar deltagande.

Vi inleder kl 10.00 med ett kort seminarium med samtal om de mervärden som Sveriges idéburna skolor bidrar med. Tillsammans med Sveriges Lärare har ISR tagit fram en jämförande rapport där offentlig statistik från drygt 3000 kommunala, vinstutdelande och idéburna grundskolor visar fram varför idéburna skolor behövs.

Själva årsmötet sker 11.00 – 12.00

Datum: 28:e mars 2025

Tid: Seminarium: 10:00 – 11:00 (Öppet för alla). Årsmöte: 11:00 – 12.00 (enbart för ISR medlemmar)

Plats: Digitalt eller Krukmakargatan 21, Stockholm. (T-station Mariatorget)

Zoom-länk: Skickas ut en vecka innan årsmötet.

Senaste dagen att anmäla sig är 7:e mars.

Program

09:45 Om du deltar fysiskt – samling receptionen i gatuplan på Krukmakargatan 21, registrering & kaffe.

09:45 Om du deltar digitalt – logga in för närvaroregistrering

10:00 Ordförande Håkan Wiclander hälsar välkommen

10:05 Varför behövs idéburna skolor?
Pontus Bäckström från Sveriges Lärare och Håkan Wiclander från Idéburna Skolors Riksförbund presenterar en gemensam rapport där offentlig statistik jämför data från drygt 3000st kommunala, vinstutdelande och idéburna grundskolor.

En rad unika mervärden från idéburna skolor framträder: Trygghet, glesbygdsnärvaro, lärartäthet, små skolor med pedagogiska alternativ med mera.

ca 10:35 Samtal med frågor om rapportens slutsatserkort samtal om de mervärden som Sveriges idéburna skolor bidrar med samt om idéburna framtida behov. Ingrid Carlgren modererar.

Ca 10:50 Paus

11:00 – 12:00 Årsmöte för medlemsombud och styrelse


Tillgängligt årsmöte oavsett var du befinner dig

Vi ser fram emot att träffas och arbeta tillsammans för ISR:s fortsatta framgång, oavsett om det är fysiskt eller via distans. Vi vill också påminna om värdet av delta i ISR:s demokratiska processer.

Om du har några frågor eller funderingar angående årsmötet och seminariet, är du välkommen att kontakta oss på info@ideburenskola.se

Väl mött den 28e mars!